אהבה, זוגיות ומשפחה

אהבה, זוגיות ומשפחה בראייה הומאופתית

ההנחה הבסיסית בהומאופתיה היא שיש מצב הנקרא בריאות, והמטרה בטיפול הומאופתי היא להחזיר לאדם שהתרחק מהבריאות את ההרמוניה והסדר הפנימי, במלים אחרות להחזיר לאדם את בריאותו. אדם בריא הוא אדם אוהב, שמח וטוב לב.
אהבה היא מלת המפתח. הכל מתחיל ומסתיים באהבה. זהו הכח המניע. אהבה היא הבריאות. מלחמה היא ההפך מבריאות ומאהבה.

מהי אהבה?
אהבה היא מושג רוחני ויש לה הגדרות רבות. מדוע רוחני? כי רוחני הוא כל דבר שאתה נותן ממנו ואינך מפסיד. כך באהבה אתה נותן לאנשים שאתה אוהב, ועדיין אתה נשאר עם כל האהבה שיש לך שאולי אפילו מתעצמת מעצם הנתינה.
דוגמה טובה היא אור הנר. נר אחד נותן אור ואפשר להדליק באמצעותו נרות רבים . הנר שממנו נדלקו כל הנרות אינו מפסיד מאורו שלו. האור הוא איפוא רוחני. ידע גם הוא רוחני, אתה מלמד ומעביר ידע , אך אין הדבר גורע מהידע שלך.

מהו אדם אוהב?
אדם אוהב הוא קודם כל אוהב את עצמו. בפתלוגיה, נראה חוסר אהבה עצמית, דכאון, חוסר בטחון עצמי, ובקצה נמצא את הנטיה האובדנית, הרצון לפגוע בחיים שלך. קנט ( הומאופת אמריקאי ממשיכו של האנאמן) אומר שאובדן הרצון לחיות הוא אחד הדברים על גבול אי השפיות כיוון שהאהבה הכי גבוהה שקיימת היא אהבת החיים וחוסר הרצון לחיות מבטא איזושהי אי שפיות.
אדם אוהב יתנהל בהרמוניה עם הטבע, שכן הוא אדם בריא ולכן הוא יסלוד מצביעות ומבזבוז, הוא משוחרר מתוויות ואינו משוחד כי יש ביכולתו לבדוק מלים ומשמען, הוא אדם ספונטני, נוגע, מחבק , מחייך, צוחק ובוכה ויש לו צורך פנימי להנות מהחיים, להיראות, להיות מוכר ולהגיע להישגים.

זוגיות ומשפחה כביטוי לבריאות
אדם אוהב יבנה לו זוגיות ומשפחה. החיבור בין המינים הוא חיבור רוחני. באהבה בין המינים ובאיחוד ביניהם מגיעים לאחדות הקיימת רק בעולם הרוח. בעולם הגשמי שלנו האחדות הזו התפצלה ל-2 מהויות של הגבר והאשה אשר באופן טבעי מתחברות לזוגיות ויוצרות תא משפחתי אליו מתווספים הצאצאים. מוסד הנישואין הוא איפוא ביטוי לאהבה, וללא אהבה אינו יכול להתקיים. לא כל שכן הבאת ילדים לעולם , הצורך בהורות הטיפול בילדים והדאגה לכל צרכיהם הוא ביטוי לבריאותו של האדם.

איבוד הזוגיות והמשפחה כביטוי להתרחקות מהבריאות
בפתלוגיה נראה נישואין לא מאושרים, גירושין, אם או אב שנוטשים את ילדיהם וכד' וגם בעיות פריון אצל שני המינים.
קנט אומר שנישואין לא מאושרים הם כמו להיות בבית סוהר רוחני. כשם שהאדם הכלוא בבית סוהר רוצה לברוח משם, כך אדם השבוי בנישואין לא מוצלחים רוצה לברוח מהם. והיציאה מבית הסוהר אינה מיידית. יש מדינות בהן זוג הרוצה להתגרש חייב קודם לחיות בנפרד 5 שנים ורק אז יכול להתגרש ולהינשא מחדש.
ריבוי גירושין מראה לנו את הפתלוגיה של החברה בה אנו חיים, כמו גם ריבוי רווקים ורווקות. ככל שהפתלוגיה מתקדמת כך פחות ופחות אנשים ישארו נשואים , פחות ילדים יוולדו ואם התהליך יתקדם האנושות תחדל מלהתקיים.
כמו שראינו שכח החיות של האדם דואג להמשך קיומו ומוציא לו סמפטומים שהם האיתות לכך שיש חוסר איזון פנימי ואי סדר שיש להביא לו מזור, כך גם לחברה יש כוח חיות, אותו כח פנימי השומר על חייה. והפתלוגיה של חברה מראה לנו את החולי שלה ואיפה יש לתקן.
נישואין אינו דבר פשוט שאפשר לשנותו מדי יום. נישואין הם חוזה לטוח ארוך כשהם על בסיס של אהבה אמיתית. כשהנישואין אינם מוצלחים אנשים נמצאים בכלא רוחני שהוא גרוע מכלא רגיל. עדיף להיות חופשי מבחינה רוחנית ולהיות פיזית מוגבל בכלא מאשר ההפך. כשהרוח מוגבלת ואינה חופשיה זה המקום שבו יוצאת הפתלוגיה לידי ביטוי.
חוקרי ההומאופתיה בדקו בנסיונותיהם רמדי'ס רבות, עשו להם פרובינג, וגילו שישנן רבות שהוציאו סמפטומים הקשורים בחיי המשפחה של האדם כמו למשל:
• " חושב שאינו שייך למשפחה שלו"
• " מרגיש דחיה מבן/ בת הזוג"
• " מרגיש דחייה מאחד מבני המשפחה"
• " חושד שבן/בת הזוג אינו נאמן"
• " מרגיש אדישות למשפחתו וילדיו"
• " חולה מאהבה נכזבת"
ועוד רבים.
בטיפול הומאופתי נכון, בהתאמת הרמדי האישית למטופל לפי חוק "דומה בדומה מרפא" ניתן לעזור לאדם לא רק בסמפטומים הפיזיים מהם סובל אלא גם מסמפטומים נפשיים ורוחניים הקשורים לתחום המשפחתי ומערכות היחסים שלו.